Każdy przedsiębiorca powinien mieć swoją stronę internetową. Dobrym sposobem na zdobywanie nowych klientów będzie także blog firmowy. Potencjalni klienci szukają nie tylko produktu, ale także - często jednocześnie - informacji o nim. Rzetelna i profesjonalna informacja na naszym blogu z pewnością może więc przysporzyć nam wielu nowych klientów.

 

 

Jak zdobyć więcej klientów?

Istnieją tysiące strategii i sposobów na zdobywanie nowych klientów. We współczesnym marketingu podzielić można je, ze względów praktycznych, na działania internetowe i pozainternetowe. Strategie pozainternetowe mają zazwyczaj szeroki zasięg i wymagają większych nakładów finansowych. Mały przedsiębiorca korzysta więc w dużym stopniu z tanich i efektywnych sposobów zdobywania klientów za pomocą Internetu.

 

 

Internet - sposób na zdobycie wielu klientów

Podstawową strategią zdobywania nowych klientów w Internecie jest aktywne uczestnictwo w sieciach społecznościowych. Każdy przedsiębiorca powinien zapisać się do aktywnych grup w sieciach społecznościowych. Przyczyni się to nie tylko do bezpośredniego zdobywania klientów, ale także poszerzy naszą sieć kontaktów biznesowych oraz zwyczajnie rozszerzy naszą wiedzę o środowisku biznesowym.

Uczestniczmy także w forach internetowych oraz w popularnych stronach umożliwiających odpowiadanie na pytania użytkowników, a także w mikroblogach. Podobnie jak w przypadku blogów, nasza profesjonalna wiedza zdobędzie zainteresowanie i zaufanie potencjalnych klientów.

W działalności marketingowej w internecie nie możemy pomijać też SEO i reklamy internetowej (np. systemów afiliacyjnych). Bez dobrego SEO nie możemy oczywiście liczyć na wysokie pozycje w wyszukiwarkach i wielu nowych klientów z organicznych wyników wyszukiwania. Pamiętać trzeba jednak, że pozycjonowanie stron to działanie rozłożone w czasie, przy którym występuje silna konkurencja. Droższym, ale szybszym sposobem na zdobywanie klientów z wyników organicznych jest reklama w wyszukiwarkach.

 

Reklama i marketing poza Internetem

Jednym z głównych narzędzi zdobywania nowych klientów jest wciąż reklama - np. w telewizji, radiu i prasie. Jest to skuteczny, ale kosztowny kanał zdobywania dużej ilości klientów, w zasadzie niedostępny dla drobnych przedsiębiorców. Jeśli zdecydujemy się na kampanię reklamową, pamiętajmy, że koszty emisji reklam to jedynie drobna część naszych wysiłków. Powinniśmy skupić się nie na ilości reklam, ale na całościowej strategii marketingowej.

Nawet bardziej istotna jest budowa sieci znajomości - tak biznesowych, jak i prywatnych. Chodzi tu także o utrzymywanie kontaktu z naszymi dawnymi klientami. Warto także o kontakt z osobami, które były zainteresowane zakupem naszych usług lub towarów, ale ostatecznie go nie dokonały.

Sposobem na zdobycie większej ilości klientów może być także racjonalizacja i optymalizacja naszych działań. Często jest tak, że robimy wiele, ale chaotycznie, bez określonej strategii. Paradoksalnym, ale skutecznym sposobem może być więc ograniczenie naszych działań marketingowych, skoncentrowanie ich wyłącznie na tych obszarach, gdzie są potencjalnie najbardziej skuteczne.

 


Artykuł powstał we współpracy z infobrokering.com.pl